citygymmet

Periodare

Kategori: Allmänt

 
Japp det stämmer, jag är en periodare... Jag periodiserar min träning och det är jag övertygad om att det är bästa sättet att gå på om man är ute efter muskelutveckling
Med perioder menas att du tränar på olika sätt i perioder
Under låt säga en 12 veckors schema kan jag dela in detta i 4 perioder
 
Period 1 I denna period försöker jag förbereda kroppen och nervsystemet samt har extra fokus på att verkligen spänna muskel jag tränar, jag kör heller aldrig helt slut i varje övning utan slutar när formen börjar ge vika. Repsantalet kan ligga mellan 6-8 i dom tunga övningarna
 
Period 2 Kan jag fokusera på styrka, jag kör tungt och har lång vila mellan seten uppåt 80 sek
 
Period 3 Detta är nästan den roligaste perioden här kör jag många reps 10-12 och dropset och kombinerade set fokus i denna period är att muskeltillväxt
 
Period 4 Avlastning, här kör jag mest basövningar och vilar varannan dag tills jag känner att kroppen är redo att köra för fullt igen
 
 
 
Kommentera inlägget här: