citygymmet

Vill du se yngre ut?

Kategori: Allmänt

 
Det finns faktiskt ett sätt att få både din kropp, själ och hud att få nytt liv trots att du är 40-50 år det är inte för sent att ändra på detta!! 
 
Jag läste en artikel skriven av Neil Hill för ett par veckor sedan och jag ska försöka att sammanfatta vad jag lyckades snappa upp.
 
Det finns två viktiga faktor till att när du börjar närma dig 40 så börjar du lägga på dig mer vikt runt midjan och dina muskler blir lite slappa och sladdrig. Dessa faktorer är dina naturliga testosteronenivåer och tillväxthormonnivåer börja sjunka. Men det är inte kört jag lovar!! Börja träna! Lyft vikter!
 
Jag ska 5 saker här nedan vad du mer kan hitta på som kommer ha inverkan på din viktnedgång och muskeluppbyggnad
 
1. Vatten. Detta är en av dom absoluta bästa "anti-age" som finns. Varför? Jo vatten håller lever och njurar friska, det håller gifterna vi får i oss genom näring i schack samt att det bibehåller din huds elastiska egenskaper. Försök att få i dig så mycket vatten du kan på en dag, själv landar jag nog in på minst 4 liter och då räknar jag bara in vatten som jag dricker i glas från kranen.
 
2. Fettsyror. Försök att få i dig Omega 3, finns mycket i fet fisk, avokado och nötter. Det kommer att bidra till hjälpa din naturliga testostron produktion och bidra till hälsosamma insulinnivåer. Vilket i sig är två viktiga funktioner till att hålla dig i form
 
3. Alkohol. Försök att minska dina intag av alkohol, själv dricker jag ytterst lite, jag är inte nykterist men det blir väldigt sällan. Alkohol har en stark negativ effekt på dina testostronnivåer samt att det kan öka dina östrogennivåer
 
4. Frukt, grönt och bär. Det finns mycket antioxidanter i dessa 3 saker. Och det hjälper din kropp samma som vatten att rena den från olika gifter vi får i oss och kan vi minimera dessa i kroppen så kan det minska vårat "åldande"
 
5. TRÄNA!! Och träna hårt! Träning har jättestor effekt på både vår testostronproduktion samt tillväxthormon. Det är därför kvinnor och män som börjar träna i medelåldern ser resultat relativt snabbt för dom boostar dessa hormonproduktioner som tyvärr har börjat dala. Men som jag skrivit tidigare träna på ett korrekt sätt och var rädd om dig. Lyft kontrollerat sätt och PERIODISERA din träning och ändra dina övningar ofta. För gör du inte detta och bara köra samma övningar hela tiden så är risken väldigt stor att du får skador.
 
För min del har det inte varit någon träning idag utan har varit i trädgården hela dagen sedan på kvällen har vi varit på födelsedagskalas för 2 av mina systerbarn. Men imorgon blir det benträning för hela slanten!