citygymmet

Dagens träning Axlar och Armar

Kategori: Allmänt

 
Mannen på bilden heter Ben Pakulski och han är en väldigt insperationskälla för mig, mitt mål är inte att bli lika stor som honom, det är viktigt att ha mål med sin träning men man ska sätta mål som är verkliga som du kan uppnå annars kommer du att tröttna när du aldrig når dom. När jag sätter ett mål så brukar jag sätta ett som är ganska långt fram i tiden säg kanske 1 år men under den här tiden så sätter jag små delmål som gör att det blir roligare och lättare att hålla fokus på det stora målet, då får man små belöningar eller nedgångar under resan fast du kan använda dina delmål som en sorts kompass som visar vart du är på väg
 
Jag kommer att  skriva här mitt fullständiga schema hur jag tränar och vilka metoder jag använder. Jag har under en lång tid tränat enligt Bens Mi40 metoder
 
Så här såg det ut ikväll "läs Söndag är lite sen i fingrarna"
 
Sittande sidolyft med hantlar 5x8 kombinerat med alltså ingen vila mellan
Stående sidolyft i Cablecross 5x8
Omvänd pull-up "handflatorna mot dig" 5x6 "6 sekunder från toppläge till botten hålla emot med spända muskler och sänka sakta"
1-arms koncentrationscurl 5x6
Skivstångscurl 5x8 med dropset på sista setet
 
Sedan avslutade med Sittande vadpress 4xMAX + dropset på alla set sedan Stående Vadpress 4x10 efter varje avslutat set körde jag stående vadpress utan vikt 4x20
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: