citygymmet

Ben och City-Gyms återfödelse

Kategori: Allmänt

 
Nu har bygget av det nya gymmet kommit så här långt, det ska bli skönt att snart kunna välja precis vart man vill placera utrustningen och det blir nytt och snyggt. Framförallt så kommer gymmet ut ur huset och det blir nog resten familjen lika glad över som jag. Gymmet som jag nu mera har i mina ägor sedan 8 år är ett gammalt anrikt gym som många i Vetlanda satt sin fot i första gången man bestämt sig för att testa på styrketräning.
Jag fick förmånen av familjen Lindell som ägde City-Gym att vara "föreståndare" av detta gym som låg på Gökgatan bakom tågstationen. Det var ett Gym som vi alla hade en portkod till så öppentiderna bestämde vi själva och det var till en början många man inte kände som tränade där men vi blev fler och fler i samma kompisgäng så dom sista åren var det nästintill bara vi 10-12 st som tränade där. Det var en helt underbar tid med detta sammansvetsade gäng. Men när jag träffade min Fru så började vi efter något år tillsammans leta hus och det hittade vi ca 2,5 mil utanför Vetlanda. Och jag hade bara ett krav för att flytta ut på landet:
- Då ska jag ha ett eget gym!!
Så det var bara att börja förhandla med Kent som mannen heter om först och främst får jag köpa gymmet och vad kostar det? Vi kom överens ganska så fort och affären avslutades. Jag fick börja med att ransaka mig vad jag inte behöver för jag kunde omöjligen få plats med all utrustning på dom 27 kvadrat jag har gymmet i nu. Men ut på Blocket med Pec-Decs, träningscyklar, löpband m.m och det såldes fort vill jag lova. 
Så jag tryckte in allt andra på dessa ynka kvadrat och det är trångt men det har funkat för jag tränar alltid själv så jag har inga andra att trängas med och det är bara jag som är besvärad av det. Men när vi gick i tankar om att det är dags att bygga garage så bestämde vi att bygga till lite extra så dit ut kommer jag flytta in i Vår är tanken. Jag är otroligt taggad nu och mer motiverad än någonsin!
 
Dagens träning har bestått av både framsida och baksida ben
 
Baksida lårcurl 6x6 och vid slutet av sista rep så körde jag 10 del rep det betyder att jag kramar ut det sista på 10 reps som inte är hel fulla rörelsen vila 40 sek mellan seten 
 
Benpress 4x8 men fötterna tätt ihop kombinerat med utan vila mellan
Benpress 4x8 fötterna brett isär med 1 1/2 reps det går till att köra hela rörelsen och när du vänder i bottenläge så går man upp halvvägs för att sen gå tillbaks till bottenläge för att köra ända upp igen detta blir ett 1 1/2 set
 
Knäböj brett isär med fötterna 8x8 med 40 sek vila mellan seten
 
Raka Marklyft 4x21 samma här 40 sek vila mellan seten
 

KOMMENTARER:

  • Rickard Bardh säger:
    2015-10-29 | 09:24:53

    Det blir kanon ju!!

Kommentera inlägget här: