citygymmet

Idag fick jag min hämnd...

Kategori: Allmänt


Idag fick min hämnd... på min egna kropp!! Idag tillät jag den inte att ge vika, lämnade allt störande utanför gymmet och mobilen fick enbart agera Spotifykälla.
Men jag fick allt muta den lite, idag fick kroppen bara göra sånt som är roligt

Knäböj 6 set som jag delade upp repsen så här: 8,6,4,8,6,4 ökade vikt vid varje set

Bänkpress 6 set med repsen 10,8,6,10,8,6 dessa körde jag 2 sek stopp vid botten

Marklyft 7x7 helt vanliga marklyft

Körde som vanligt enligt MI40
40 är hela tiden den röda tråden, programmen byggs alltid kring 40 pass, varje set ska ta 40 sekunder och 40 sekunders vila mellan seten

Man får lära sig att lämna egot hemma för det bygger så mycket på att spänna muskeln man tränar samtidigt att sjunka sakta till bottenläget ca 4 sekunder för att sedan explodera upp. Då går det helt enkelt inte köra så tungt som man kört förr när man sänkte fort och exploderade upp. Men så här får man verkligen muskelkontakt och jag utvecklas mycket bättre fast att jag sänkt vikten med ca 30-40% sen tidigare. Det var jobbigt i början och det var inte bra för huvudet för man kände sig verkligen klen men nu kan jag inte tänka mig att träna på annat vis

Så kvalité istället för kvantitet! 
Kommentera inlägget här: